KBO Gelderland: voor en door senioren

Senioren van nu: meer dan de moeite waard


Gezond en goed oud worden, dat vinden we belangrijk. Maar oud zijn? Dat is een ander verhaal. Voor KBO Gelderland, met bijna 12.000 leden de grootste seniorenorganisatie van Gelderland, is het een uitdaging om daar een weg in te vinden. Feit is, dat we met z’n allen steeds ouder worden en dat het aantal senioren groeit. Een groep die er toe doet in onze maatschappij. Vanwege het aantal, maar ook vanwege de toegevoegde waarde, als mantelzorger, oppas voor de kleinkinderen en op tal van plekken als betrokken vrijwilliger. En natuurlijk moet er rekening worden gehouden met de zorg die een deel van deze groep uiteindelijk nodig heeft.

Krachtig en kwetsbaar


Het mooie van senioren is, dat ze tegelijkertijd krachtig en kwetsbaar kunnen zijn, ongeacht hun leeftijd! Die kracht en kwetsbaarheid zorgen ook voor een verbondenheid met elkaar. Binnen de KBO is dat heel goed zichtbaar. We maken samen plezier, werken samen aan onze gezondheid en onze ontwikkeling, komen op voor elkaar en zien naar elkaar om. Dat maakt de KBO tot een organisatie die er toe doet in onze samenleving. Word ook lid van de KBO, dat kost maar een paar tientjes per jaar en je krijgt er heel veel voor terug. Kijk maar eens rond op onze website of ga kennismaken bij een afdeling in de buurt. Echt de moeite waard!

Naar de film


Wat een heerlijk weer buiten, althans op het moment dat ik dit schrijf. De weersvoorspelling geeft voor volgende week alweer elke dag regen aan. Goed voor de tuin, maar iets minder voor mijzelf omdat ik er elke dag doorheen moet fietsen. Deze mooie zonnige dagen hebben we in ieder geval gehad, ook tijdens Pinksteren. Voor mij geen meubelboulevard die dagen, maar naar de bioscoop. Ik heb gebruik gemaakt van het gratis kaartje dat ik onlangs heb gewonnen tijdens de bingomiddag in de pastorie. Een middagvoorstelling leek mij uitermate geschikt. Leuk om daar na vele jaren weer eens naar toe te gaan.